Hårborttagning

NYHET!
PERMANENT HÅRBORTTAGNING MED SOPRANO TITANIUM LASER I MALMÖ.

SOM EN AV FÅ KLINIKER I SÖDRA SVERIGE ERBJUDER VI NU HÅRBORTTTAGNING MED SOPRANO LASER FÖR ANSIKTE, RYGG, BEN, BRÖST OCH HELA ÖVRIGA KROPPEN!

Varför är denna metod överlägsen vid permanent hårborttagning?

Soprano Titanium Laser är en helt ny laser för hårborttagning som kombinerar ultimata funktioner med oöverträffad komfort och säkerhet. Behandlingen är både snabbare och effektivare än andra lasermetoder för att permanent ta bort hår från t.ex  ansikte, ben, rygg och  övriga kroppen. Genom att kombinerar de tre mest effektiva laservåglängderna och rikta in sig på dom olika vävnadsdjupen och anatomiska strukturerna i hårfollikeln, ger den ett permanent gott resultat. Du slipper att tänka på rakning eller vaxning på grund av generande hårväxt!

Behandling

Hårborttagning med Soprano laser är den säkraste och mest effektiva i sitt slag. Det ger bättre och mer hållbara resultat än någon annan hårborttagningsmetod som finns tillgänglig. Behandlingen med denna laser går snabbt då man kan behandla en stor yta vid ett och samma tillfälle, tex hela ben, rygg eller bröst.

Det är också smärtfritt då det använder ett s.k. cooling Plus ICE system.

Att bli hårfri har alltså blivit mycket enklare!

HÅRBORTTAGNING MED LASER FÖR DIG SOM MÖRKHYAD PERSON

Det som också utmärker Soprano-tekniken är att den fungerar mycket bra även för dig som är mörkhyad, vilket konventionella lasermetoder ofta inte gör. Nu kan alltså även du som har mörkare hud och inte har hittat rätt hårborttagningsmetod få fina och varaktiga resultat!

ÄR DET SKILLNAD PÅ VÅR LASER OCH IPL/DIODLASER?

Svar Ja! Hårborttagning med Soprano laser görs med en annan annan energi, våglängd och pulslängd vilket är effektivare och det ger därför ett mer permanent resultat än vad IPL / diodlaser gör.

Vår maskin har dessutom ett inbyggt kylsystem som under behandling kyler ner huden vilket gör det nästan helt smärtfritt att ta bort hår med vår laser. Samtidigt jobbar denna laser djupt ner i hårrötterna vilket ger ett mycket bra och varaktigt resultat.

VÅR KLINIK FINNS I MALMÖ MEN FÖR DIG SOM BOR I EN NÄRLIGGANDE STAD GÅR DET SNABBT ATT TA SIG TILL OSS:

Lund – 20 minuter

Landskrona – 30 minuter

Trelleborg – 30 minuter

Helsingborg – 45 minuter

Kristianstad – 60 minuter

SAMMANFATTNING

Behandlingstid

Varierar beroende på område men denna maskin är mycket snabb.

Litet område ca 15 min, halva kroppen ca 30-60 min och helkropp 60-120 min.

Smärta

Kylsystemet i vår maskin är den kraftigast i världen, därför utsätts man för minsta möjliga smärta när man behandlas och de flesta beskriver det mer som obehag än smärta.

Ju grövre hår och känsligare område, desto mer känsligt blir det.

Smärtintensiteten minskar med fler bortbehandlade hårsäckar. Upplevelsen blir alltså behagligare längre in i behandlingskuren.

Resultat

Beror på pigmenteringen i hud och hår. Ju grövre hår mot ljusare hud desto fortare ses resultat.

Resultatet beror alltså på hur mycket av laserstrålarna som kan absorberas av hårsäcken. De hårsäckar som träffas av lasern dör och hårstråna faller av efterhand.

Eftersom alla hårstrån inte befinner sig i växande fas behöver behandlingarna upprepas ett antal gånger innan man är hårfri. För mörka strån mot ljus hy krävs i genomsnitt ca 6-8 behandlingar. Det kan krävas fler eller färre behandlingar beroende på ens individuella förutsättningar.

Resultatets varaktighet

Detta är en permanent hårborttagning. Hårsäckarna som behandlats med Soprano Titaniums laserstrålar dör och därför kan det omöjligen växa nytt hår från dessa igen.

Med undantag för hormonella förändringar såsom graviditet, amning eller hormonbehandling, kan nya hårsäckar aktiveras men de är inte samma hårsäckar som laserbehandlats tidigare.

Pris

Från 300-4000 kr. Detaljerad prislista finner du på vår bokningssida.

Alma Soprano Titanium Behandling i Malmö